• Dit evenement is voorbij.

Lezing: Hoe bomen groeien in droogte

8 februari | 20:00 21:30

Hoe bomen in droge gebieden groeien in afbreekbare emmers

Groasis presentatie bij Museum STAAL

Een afbreekbare emmer waarin een boom, met daarnaast struiken en groenten groeien. Zodra de bak eenmalig met water is gevuld, geeft die dagelijks kleine hoeveelheden water af aan wat erin geplant is. In droge gebieden kunnen zo bomen en planten groeien voor meer voedsel, op een waterbesparende manier.

Het bedrijf Groasis uit Steenbergen heeft het systeem met de afbreekbare emmer ontwikkeld. Laura Witjes van deze firma houdt hierover een lezing. Haar komst sluit mooi aan op de expositie Bomen over Bomen, die tot en met maart te bezichtigen is.

Groasis richt zich bijvoorbeeld op boeren. Die kunnen zich volgens het bedrijf zo meer voorzien van eigen voedsel. Wat overblijft, kunnen ze verkopen. De gebieden waarin Groasis actief is, kenmerken zich naast droogte onder meer door ontbossing en erosie. Met zijn technologie zegt de firma ook te helpen het CO2-probleem aan te pakken. Na een jaar breekt de emmer af, en dient die als mest voor boom en planten.

Meld u aan via info@museumstaal.nl of bel 0575 474317.

€7,50 inclusief kopje koffie of thee