25-03-2022

Koffieochtend voor nieuwe vrijwillgers

,,Zo mooi, die dankbaarheid die gasten tonen voordat ze ons museum weer verlaten. Waardering voor wat ze in Museum STAAL gezien, gelezen en gehoord hebben, waardering voor de rondleiding die ze hebben gekregen. Daar krijg je als vrijwilliger gewoon energie van!’’

Aan het woord is één van de vrijwilligers van Museum STAAL in Almen. Wie zijn oor te luister legt bij zijn collega’s in het museum, hoort hetzelfde verhaal. De positieve reacties van bezoekers zijn een warme douche. Ook een bijdrage mogen leveren aan zo’n mooi museum, kan een drijfveer zijn om er vrijwilligerswerk te doen.

,,En van de exposities steek je ook zelf regelmatig nog iets op’’, voegt een andere vrijwilliger er aan toe.
Vrijwilligers zijn onmisbaar voor een museum. Ook voor Museum STAAL, dat nagenoeg op alleen onbetaalde krachten draait. Het museum aan de Dorpsstraat zoekt nieuwe vrijwilligers. Om met geïnteresseerden in contact te komen, houdt het op maandag 11 april een koffiemorgen. Van 10.00 tot 11.30 uur vertellen directeur-bestuurder Pien Pon van het museum, coördinator Joke Dinkelman bij Museum STAAL en een vrijwilliger over het werken in het Almense museum.

Museum STAAL toont een permanente tentoonstelling en een expositie met steeds een ander thema. Blijvend is de tentoonstelling over de voormalige dichter en landbouwkundige A.C.W. Staring. Thema’s van de wisselende exposities waren bijvoorbeeld de rivier de Berkel en honden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Coördinator Joke Dinkelman
jokedinkelman@museumstaal.nl