Boom opzetten met kunstenares Stef Kreymborg in Museum STAAL

07-11-2023

ALMEN – Bezoekers van Museum STAAL kunnen op zondag 12 november de kunstenares Stef Kreymborg ontmoeten. Met haar mogen ze in het Almense museum een boom opzetten over haar artistieke werk. Vragen op haar afvuren, kan natuurlijk ook.

Kunstenaar Kreymborg is gefascineerd door, zoals ze het omschrijft, de regelmatige onregelmatigheid in groeivormen, zwermen, vluchten, kuddes, scholen en massa’s. ,,Daarbij stel ik mezelf voortdurend vragen: wanneer is een levend organisme nog individueel handelend, en wanneer spreek je van een collectief? En werkt het collectief als geheel ook weer als individu? Hoe gedraagt een boom of blad zich solitair of in het gezelschap van vele anderen? Hoe kun je eigenheid bewaren in een samenwerkingsverband?’’

De natuur vormt voor al haar werken een grote inspiratiebron. Met het veranderende klimaat en alle gevolgen van dien, spelen groeivormen een steeds grotere rol in mijn werk. Groeisels die in de veilige omgeving van een binnenruimte kunnen gedijen, zonder een tekort aan water, voedsel of een overdosis vocht en zon. Steeds zoek ik het spanningsveld tussen uniformiteit en diversiteit, tussen orde en wanorde, tussen symmetrie en asymmetrie, zoals onze natuur dat al eeuwenlang voordoet.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Museum STAAL, tel. 0575 474317 of via info@museumstaal.nl