De hele rivier de Berkel gefilmd van boven, op en in het water

Museum STAAL heeft voor de tentoonstelling ‘Berkel in beeld’ een film laten maken over deze mooie rivier. Van de bron in Billerbeck Duitsland tot Zutphen waar de Berkel in de IJssel stroomt. Filmmaker Matthijs de Vos heeft een passie voor het leven in en rondom de waterspiegel. Voor Berkelbeeld maakte hij prachtige opnames boven, op en in de Berkel. Het is de leefomgeving van zoveel verschillende vogels, vissen en planten. Maar ook van mensen, die er wonen en recreëren. De Berkel stroomt door natuur, dorpen en steden. Berkelbeeld brengt dit alles in beeld.

De film Berkelbeeld is tot stand gekomen met ondersteuning van Provincie Gelderland, Nordrhein-Westfalen, Interreg Deutschland Nederland, Waterschap Rijn en IJssel en de Europese Unie.

PREMIÈRE VOOR DE VRIENDEN VAN STAAL
Bij de opening van de tentoonstelling ‘Berkel in beeld’ was het eerste deel van de film te zien, het Duitse stuk van de Berkel. Inmiddels zijn alle delen klaar en is de film compleet.
De Vrienden van museum STAAL waren uitgenodigd voor de première. Helaas kon deze niet doorgaan vanwege de aangescherpte corona maatregelen. De film Berkelbeeld konden de Vrienden gelukkig wel bekijken, thuis. Ieder jaar organiseert het museum een speciale Vriendendag als dank voor hun steun.

STEUN MUSEUM STAAL
Museum STAAL vertelt de verhalen uit het land van Staring: De Achterhoek. Vindt u het ook belangrijk dat het museum deze verhalen blijft vertellen? Word dan Vriend en steun museum STAAL, want dit geheel door vrijwilligers gerunde museum ontvangt weinig tot geen subsidie.