Die Badende nu ook op postzegel

Het beeld ‘Die Badende’, dat sinds 2009 als Berkelambassadeur optreedt, siert sinds kort op Nederlandse postzegels. Deze zijn uitsluitend te verkrijgen in de museumwinkel van museum STAAL.
Op dit moment loopt in museum STAAL de expositie “Berkel in beeld – van Billerbeck tot Zutphen”.
De baadster is niet alleen het symbool van een grensoverschrijdende samenwerking, maar in toenemende mate ook een identificatiefiguur voor de hele regio. De kunstenaar Winfried Nimphius ontwierp de baadsters, die ondertussen in alle Berkelgemeenschappen in het koele water beginnen te springen. Het siert ook particuliere tuinen en residentiële gebouwen. Een dame – maar de tafel figuur – heeft zelfs de sprong gemaakt over de grote vijver naar Amerika.

Het Staring Museum in Almen heeft “Die Badende” op postzegels vereeuwigd.
Foto: Christine Tibroni