BOMEN IN DE BUITENLUCHT

15-11-2023

Combineer je bezoek aan Museum STAAL met een uurtje Bomen in de Buitenlucht. Het Elger, een prachtig parkbos met vijver, is vlakbij. Wandel 1,5 kilometer mee door deze ‘achtertuin’ van het museum en geniet van de grote rijkdom aan fraaie boomsoorten. De IVN Natuurgids vertelt boeiende verhalen over sapstromen, ruilhandel met schimmels, houtkampioenen en nog veel meer. Onderweg krijg je meteen een stoomcursus ‘schors herkennen’.

Heb je een entreeticket gekocht voor het museum? Dan kun je meedoen aan deze wandeling. Graag vooraf aanmelden via info@museumstaal.nl. Maximaal 15 deelnemers, vol=vol. Verzamelen bij de museumbalie: 13.15 uur. Start: 13.30 uur.

Datum: zondag 19 november.

De gids is Homme Siebenga. Hij heeft ervaring als publieksrondleider in de bomentuinen van landgoed Schovenhorst. Hij volgde daarna de opleiding Natuurgids van het IVN (Instituut voor Natuureducatie en Duurzaamheid). Sinds 2019 verzorgt hij excursies in natuurgebieden in de regio Noord Midden Achterhoek.