08-01-2024

In de ban van het bos met documentaire op 25 januari

ALMEN – Hoeveel redenen kunt u bedenken als u wordt gevraagd het belang van bossen te beschrijven? Een aanzet: ze produceren zuurstof, vormen een leefwereld voor planten, dieren én mensen, absorberen CO2, die zorgt voor het opwarmen van de aarde. En toch legt de ratelende motorzaag op grote schaal bomen om.

In de documentaire ‘In de ban van het bos’ komen mensen voorbij die in de ban zijn van het bos. En daarbij van alles zien en voelen. Op wetenschappelijk niveau, maar ook in spirituele en maatschappelijke zin. De film is op donderdag 25 januari  te zien in Museum STAAL in Almen.

Lena Euwens, directeur van de botanische tuin De Hortus in Amsterdam, geeft een inleiding op de documentaire. Na afloop van de vertoning ervan gaat ze met de bezoekers in gesprek. Aan de orde komt bijvoorbeeld de vraag wat eenieder zelf aan en in het bos beleeft?

De keuze voor deze film sluit aan bij het thema van de wisselende expositie die in Museum STAAL is te zien: ‘Bomen over Bomen. Door het museumbos de bomen zien’. De bijeenkomst op donderdag 25 januari begint om 20.00 uur en duurt tot omstreeks 21.30 uur. De kosten bedragen €7,50 per persoon. Een kopje koffie of thee is daarbij inbegrepen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het museum (0575 474317, info@museumstaal.nl) – Joke Dinkelman, coördinator vrijwilligers bij het museum.