Lezing door IVN-Natuurgids Homme Siebenga – BRILJANTE BOMEN

09-12-2023

Bomen lijken vaak doodgewoon en vanzelfsprekend. Maar ze bezitten briljante eigenschappen. Deze lezing zoomt in op de indrukwekkende en veelzijdige kwaliteiten van zes van onze inheemse soorten. Het zijn schimmelvrienden, schildersmodellen en gifmengers. Maar tegelijk ook zaadpioniers, klimaatreuzen en insectenhotels. Mooi beeldmateriaal brengt de vaak verborgen eigenschappen aan het licht. Na deze lezing kijk je met andere ogen naar al die schorsen, takken en bladeren om ons heen.

Museum STAAL organiseert op 19 december vanaf 20.00 uur tot 21.30 uur een lezing. De lezing wordt verzorgd door Homme Siebenga.

Homme Siebenga heeft ervaring als publieksrondleider in de bomentuinen van landgoed Schovenhorst. Hij volgde daarna de opleiding Natuurgids van het IVN (Instituut voor Natuureducatie en Duurzaamheid). Sinds 2019 verzorgt hij excursies in natuurgebieden in de regio Noord Midden Achterhoek.

Voor meer informatie of uw aanmelding voor 19 december, kunt u contact opnemen met het museum (0575 474317, info@museumstaal.nl) – Joke Dinkelman, coördinator vrijwilligers bij het museum.

De entree is € 7,50 inclusief een kopje koffie of thee. Als u IVN-lid bent, dan bedraagt de entree € 5,00 inclusief een kopje koffie of thee.

Locatie: Museum STAAL te Almen