Museum STAAL verkoopt boeken voor Lovink

07-06-2022

Dat was toch lang ondenkbaar: een museum dat boeken verkoopt voor een boekhandel!
Maar tijden veranderen en nieuwe inzichten inspireren. Museum en boekhandel hebben er beide baat bij als in het museum een selectie boekwerken uit de winkel verkrijgbaar is. Het museum heeft wat extra’s te bieden, en de boekenwinkel heeft er een verkooppunt bij.
Zo zijn in Museum STAAL sinds enige tijd boeken te koop van Boekhandel Lovink, de in de regio bekende boekenwinkel in Lochem. Waar ze in staan, heet binnen ons museum ‘de Lovink-boekenkast’.
Wat er zoal in ‘de Lovink-boekenkast’ te vinden is? Boeken die een relatie hebben met de Achterhoek, zoals uitgaven van Achterhoekse schrijvers. Maar er zitten ook werken tussen die te maken hebben met de lopende tentoonstelling in Museum STAAL.
Zelfs een aantal Top-10-boeken en thrillers staan in de schappen.
Kortom, een breed aanbod!