Museum STAAL viert Wereld Kusdag

26-06-2024

ALMEN – De wat? Internationale Kusdag? Ook wel Wereld Kusdag genoemd? Voor wie er nog niet eerder van heeft gehoord: die dag staat te boek als een officiële feestdag, die elk jaar op zaterdag 6 juli wereldwijd wordt gevierd. En Museum STAAL in Almen lift daar op mee.

De actie past mooi bij het thema van de expositie die in het museum te zien is: ‘De eerste kus’. Met korting op de entreeprijs voor volwassenen verblijdt het op 6 juli de bezoekers. Iedereen kan dan tussen 10.30 uur en 17.00 uur voor € 5 naar binnen.

Een dag later, zondag 7 juli, kan de liefde opbloeien door het wandelen en het bezoeken van het museum. In het gezelschap van een gids zien de lopers in het Almens Ommetje hoe de rivier de Berkel kronkelt door het landschap, hoe de omgeving van het landgoed Het Elger rust uitstraalt en hoe schilderachtig het landschappelijke karakter van het dorp is.

Het Almens Ommetje, dat vijf kilometer lang is, is van 13.30 tot 15.00 uur. Het dragen van goed schoeisel wordt aangeraden, omdat het modderig kan zijn. Voorafgaand aan de wandeltocht – of erna – is het bezoeken van het museum mogelijk. De kosten voor de combi van het Almens Ommetje en het museum zijn € 7,50, inclusief een kopje koffie of thee.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het museum (0575 474317, info@museumstaal.nl) – Joke Dinkelman, coördinator vrijwilligers bij het museum.

Kussen in de Kunst, lezing door Jaap Nijstad