Zaterdag 24 augustus is er in Almen tijdens het Berkelfestival een sferisch programma, geïnspireerd door Staring.
Elk uur, van 11.00 u tot en met 15.00 u, vindt in museum STAAL een voordracht plaats met de hedendaagse dichters Anna Wiersma, Dick van Welzen, Otteline van Panthaleon van Eck, Jacob Trijsburg, Jet Rotmans, e.a. Enkele woorden worden intuïtief gedragen op klanken van de Shakuhachi fluit, bespeeld door Liesbeth Niesten en contrabas bespeeld door Niek Hietbrink.
Om verder te kunnen genieten van de omgeving is er de mogelijkheid om een ‘Almens Ommetje’ te maken waar
u als wandelaar verrast wordt met woorden over ‘natuur en weleer’ die worden voorgedragen door Meike Wesselink, schrijfster en journalist van natuurzaken.
Na de wandeling kan men ontspannen in de tuin van Landhotel De Hoofdige Boer met koffie, thee en een streek lekkernij om daarna het Starin-Geluid te volgen met het concert in het “Almensch Kerkje”, waar pianiste Mariëtte Hehakaya werken van oa. Beethoven, tijdgenoot van de dichter Staring en speciaal voor deze gecomponeerde en arrangeerde muziek naast haar eigen classical fusion music, ten gehore zal brengen. Na afloop van het concert is er een meet & greet met de artiesten en dichters, genodigden en bezoekers.
Tot slot is bij Landhotel De Hoofdige Boer, het mogelijk om een Starin-Gelag, streekplate/gerecht ter afronding te nuttigen.

Kosten Passe-Partout € 37,95
www.museumstaal.nl www.hehakayapiano.nl www.dehoofdigeboer.nl