Stem voor de Gouden Gelderse Roos Publieksprijs!
De inzendtermijn voor de Gouden Gelderse Roos is afgesloten. Bijna 30 inzendingen dingen mee naar de prijs. Het zijn uiteenlopende projecten, verspreid over de provincie Gelderland, waarbij het Gelderse verhaal centraal staat en innovatie, samenwerking en vrijwilligers sleutelwoorden zijn.

Museum STAAL dingt mee naar de Gouden Gelderse Roos met “Het koffertje van Staring”.
Ter ondersteuning van het educatie-programma voor basisschoolleerlingen die met hun klas museum STAAL bezoeken, staan er koffertjes klaar, waarmee de kinderen in groepjes van vier of vijf het museum kunnen ontdekken. Reis door het land van Staring en ervaar door het doen van verschillende opdrachten de veelzijdigheid van de dichter en landbouwkundige Staring en daarmee van de Achterhoek. Ook het kind dat het museum individueel bezoekt, krijgt gratis een koffertje mee om op reis te gaan.

Alle inzendingen dingen mee naar de publieksprijs en ook u kunt hiervoor uw stem uitbrengen. Dat kan tot en met 4 oktober. Het project met de meeste stemmen wint de publieksprijs. U kunt op meerdere projecten een stem uitbrengen. Per e-mailadres is één stem per project toegestaan. Uitgebrachte stemmen zijn niet direct zichtbaar op de website. Pas na controle op geldigheid worden de aantallen aangepast. Bekijk de inzendingen hier en breng meteen uw stem uit!

Daarnaast zal de vakjury bepalen welke inzendingen in aanmerking komen voor de juryprijs. De shortlist voor de juryprijs wordt in september bekend gemaakt. De prijsuitreiking van beide prijzen vindt plaats tijden de Gelderse Landdag op 15 november in Theater Lindenberg in Nijmegen..